mandag den 20. juni 2022

21.06.2022 METAMORPHOZA

 

21.06.2022 METAMORPHOZA

Sangen fra det unge Avdiivka band
Metamorphoza
”Krigen.
Jeg holder øje med himlen.
Jeg holder øje med himlen.
Den kan høre mig.
Den brænder
og jeg ved hvad der vil
ske lige om lidt.
Alt vil vende tilbage
når der bliver fred.
Krigen er kun en dårlig drøm.
Jeg kan ikke glemme
mit hjem.
Jeg kan ikke glemme
min by.”

Metamorphoza
sang dengang
teksten på russisk
og koret på ukrainsk,
fordi de ikke ønskede
krigen
og håbede på freden.

De måtte flygte
fra Avdiivka, deres skole
med øvelokalet
er nu smadret
af russiske bomber,
deres by er ødelagt.

Nu synger de kun
på ukrainsk
i næsten sikkerhed
andre steder i Ukraine
Metamorphoza
Maksym trommer
Lera bass
Ilya guitar
Vadym sang.

MINSK TRÆER
krigens træer i
Avdiivka. Grene hænger
over de døde

tak til Alex King @GlasnostGone







Ingen kommentarer: