tirsdag den 7. juni 2022

08.06.2022 KHARKIV STUDENTERGALLA

 

08.06.2022 KHARKIV STUDENTERGALLA

Jeg har stået
som den stolte far
når vores børn
har været til Gallafest
på deres skoler.

Ved ikke helt
om vi forstår det
i Danmark,
men de her ukrainske unge
vil så meget være Ukraines
fremtid,
jeg er sikker på
de vil vinde
ellers taber vi alle,
men
jeg ved ikke hvor mange
af dem
der vil overleve kampen
for et frit Ukraine.

Jeg har en ven
som kæmpede i Grosnij
mod Putins invasion.
Der var kun fire
fra hans gymnasieklasse
der overlevede krigen.

Jeg håber
der er rigtig mange
danske unge
der i den kommende tid
når de fejrer deres Galla
vil bruge nogle

minutter på at tænke
på de unge
fra skole 134
i Kharkiv
der danser for deres
fremtid i et frit Ukraine.

Tak til Andrej Kurkov, @kiosse1809 og Anna Episheva







Ingen kommentarer: