fredag den 10. marts 2023

10.03.2023 GEORGISK VÆRDIGHEDSREVOLUTION

10.03.2023 GEORGISK VÆRDIGHEDSREVOLUTION

Åh Georgien
engang
troede jeg
i valgte en liberal vej
væk fra det russiske kleptokrati.
Jeg må nok sige
det har været
et skridt frem
og to tilbage
når jeres regering
smed sig på ryggen
for Putin
og pissede en
fremmed agentlov ud
på egen mave.

FREMMED DIGT AGENT
jeg tilstår at jeg
blander mig med mine små
digte om frihed

Tænk på dengang Putin
tog et par bidder
af jeres land.
Kig på folket
der før har væltet
større banditter ved magten.

Jeg forstår ikke
I har brugt Berkut-version 2023
til at banke løs
på folk.

Tænk på den
Georgiske Legion
som kæmper i Ukraine.
Løslad
Saakashvili
han kan ikke dømmes ved en
retfærdig rettergang
kun ved jeres skueprocess a la Rusland.

Åh Georgien
rejs jer igen
hør folket råbe i gaderne

”Gå af
så I ikke mere
står i vejen for
Georgiens vej til Europa.
Vi vil Europa
Vi vil ikke Putins blodige hænder!” 







Ingen kommentarer: