fredag den 18. november 2022

19.11.2022 BAKHMUT BILLEDE

19.11.2022 BAKHMUT BILLEDE

Der er fotofolk som gør en
forskel
når de tager billeder
af verdens gang
og de ulykker der hærger
mens andre ser ’Xfactor’
og ’Alene i Vildmarken’

Eddy van Wessel
gav mig lov
til at bruge hans tjetjenske
billeder
dengang i 2002 da Putin hærgede
i Tjetjenien
og jeg skrev Aktindsigt
mens andre kiggede den anden vej
og fejrede årtusindeårsskiftet.

Nu er det Ukraine
og Eddy viser den verden
vi ikke ser.
Parret der er bombet ud
af deres hus
af russiske terrormissiler
eller er det iranske droner.

Det kunne have været
Birgitte og mig
hvis Putin havde haft interesse
i at erobre Nordfyn.
Mit hjerte bløder
der er så mange følelser
i dette foto
så megen styrke
og så megen lidelse
ikke også Jan Grarup!

Billedet er fra Bakhmut,
jeg har en ven der kæmper
ved Bakhmut lige nu.




Ingen kommentarer: