søndag den 6. november 2022

06.11.2022 ALLEHELGENSTID

06.11.2022 ALLEHELGENS TID

Himlens hundrede
er levende for mig.
De ofrede sig for Ukraines
ret til at være et frit uafhængigt Ukraine.

Når jeg har gået langs mindemuren
for de faldne soldater
tænker jeg på alle heltene.

Jeg tænker på alle de døde
siden 24. februar
alle de civile der er blevet skudt ned
og smidt i en tilfældig grav
alle de civile som har ligget i deres senge
og blevet ramt af
terrormissiler
eller ayatollaernes terrordroner
alle de civile som er blevet ramt af
russernes krigsforbrydelser.

Jeg tænker på soldaterne der
har kæmpet
og betalt den højeste pris.


der er helte som
ofrer sig og kæmper for
alt hvad vi har kært

Der er den ukrainske kunst
der er kunstnere
som hæver den blå gule fane
og kæmper for at vise
den ukrainske sjæl
der er så stærk
at den lever
og vil overleve
selv på ruinerne efter russernes hærgen
med et blå gult flag om skuldrene
Slava Ukraini
Heroyam Slava








Ingen kommentarer: