søndag den 17. april 2022

17.04.2022 GENSYN MED HJORTHOLM

 17.04.2022 GENSYN MED HJORTHOLM


For et år siden
holdt vi også
forlagsmøde her på Hjortholm i Solhuset.
Dengang gik jeg
de samme ture med
fårehundene
mens der kom foruroligende meldinger
om russiske troppers opmarch
på Krim og skrev.


DET ER IKKE EN APRILSNAR
Putins soldater
marcherer igen for at
stjæle fremmed land


dengang blev jeg
beskyldt for sortsyn
når jeg talte om
5 millioner ukrainske
flygtninge
nogle af dem bor nu på center Holmegaard
ikke langt herfra.
5 millioner
det er jo lige så mange som vi er danskere.


Jeg sagde
at et storangreb
ville ændre hele vores verden
I mente jeg overdrev.

På en aftentur
så jeg et lysende
stjerneskud forsvinde over
mod Lolland og
jeg skrev


LANGELAND 02.04.2021
et stjerneskud på
min himmel, måske faldt en
Ukrainsk soldat


I dag tælles de døde
ukrainere i
hundredevis
tusindevis
titusindevis
jeg frygter
hundredetusindevis
fordi Putin
og hans Zwastica tropper
er bedst til at ramme
civile mål
i stedet for
regulær kamp mod
soldater, der kæmper for
Ukraines ret til at være
Ukraine







Ingen kommentarer: