lørdag den 9. april 2022

09.04.2022 KRAMATORSK TOGSTATION

 

09.04.2022 KRAMATORSK TOGSTATION

Kramatorsk blev besat
og befriet for
Putins separatister i 2014

Kramatorsk
blev bombet med
Grad raketter i 2015

Jeg har venner som har delt
så mange oplevelser
fra byen
og en invitation til
at læse mine nye digte
for et publikum
i Kramatorsk

Kramatorsk
togstation blev den 08.04. 2022
ramt af
Putins klyngebomber
et forbudt våben mod
et forbudt mål
men
det er vel stadig
en del af Putins Endlösung
hvor han vil
udrydde alt hvad der
er ukrainsk og erstatte det
med russisk.

Der ligger et blodigt
tøjdyr tilbage
det kunne have været
mit barnebarns tøjdyr
hvis det havde
været Roskilde station
der var fyldt med folk på flugt
og blev angrebet…


I dag
ville jeg have brugt mit korte digt


BESÆTTELSER
de sorte fugle
fløj tæt over det danske land
forsvarsløsheden

men


KLYNGE BOMBER “FOR BØRNENE” (за детей)
Z-ismen rammer
Kramatorsk en solskinsdag
krigsforbrydelsen






Ingen kommentarer: