tirsdag den 5. april 2022

06.04.2022 RUSLANDSTYSKERNE

 

06.04.2022 RUSLANDSTYSKERNE

Historien slår et par
koldbøtter
eller også gør den ikke
når ruslandstyskerne fejrer
russiske soldaters krigsforbrydelser
i Ukraine.

På dagen for
afsløringen af Butje massakren,

kører de i kortege
i Berlin.
Det var vist også dem
der skabte Lisa-sagen
i 2016
hun havde bare været
på sjov hos en ven
historien blev delt
som en trolde voldtægt

for at ramme syriske flygtninge.

Jeg forstår stadig ikke
de gider se russisk stats tv i russisk tyske hjem
i Berlin.
Men andre har også
ex pat nationalisme.
Måske skulle de bare
tage deres tyske biler og
køre hjem til moderlandet,
eller har Putin en plan!
Jeg har set en indskrift ved siden af
Z-et ”til Berlin.”
Når de i dag løfter
deres russisk tyske højre arm
til en hail-hilsen
har de misforstået historien
om afnazificering
i dobbelt forstand.

Eller også er det den samme
Z-isme
vi også ser i Athen,
det virker da også
som den
russisk ortodokse kirkes
gave til folket,
de har før støttet
folkemord,
jeg mærkede det
i Meteora
da de hilste med de
tre serbiske fingre,
dengang skrev jeg,

DET SERBISKE HÅNDTEGN
jeg ser lige så
meget had i tre fingre
som i heilhænder

når jeg ser billeder fra Athen
eller Beograd
er det eneste
de kan bidrage med
en skråt op finger
er vel Putin-russisk kultur
version 2022
på bagsædet af en
Natulv-rockers motorcykel. 







Ingen kommentarer: