onsdag den 9. oktober 2024

10.10.2024 HVEM HAR STJÅLET REGNBUENS FARVER

10.10.2024 HVEM HAR STJÅLET REGNBUENS FARVER


Måske burde vi
søge læ
for en heftig byge fra øst.

Vi gik hjemmefra i sol
hundene og jeg
uden regntøj
men kunne se
uvejret nærme sig.

Det kom
det regnede
og det drev videre.

Nu går vi igen i sol
men undrer os
hvem har stjålet regnbuens farver
i bygen fra øst
på himlen over os.

Mine tanker går til min far
der i dag ville være fyldt
nioghalvfems,
han var finskytte i
Hjemmeværnet
og det menneske der lærte mig

om vores frihed
der gør
at jeg
ikke skal frygte
en hemmelig dansk tjeneste
for de ord jeg skriver.

Andre kæmper lige nu
for friheden i Ukraine
også for dem med regnbueflaget


FOR ENDEN AF REGNBUEN *

soldaterne dør

også for jeres ret til

regnbuens farver



AT THE END OF THE RAINBOW

soldiers die too

for your right to

the colors of the rainbow



У КІНЦІ ВЕСЕЛКИ

солдати гинуть

також і за ваше право на

кольори веселки



* Fra Min Maidan Affære Engelsk: Astrid Bjerregaard Ukrainsk: Johannes Wamberg Andersen







Ingen kommentarer: