søndag den 23. april 2023

23.04.2023 VERDENS BOGDAG

23.04.2023 VERDENS BOGDAG

Jeg har i mange år kendt dagen
som Verdens Bogdag
Shakespeares og
Vagn Predbjørn Jensens fødselsdag.
Det var en stor ære
for mig da jeg fik
Predbjørns Fødselsdagslegat

Det var cirka dengang
jeg også skrev om de farlige ord

ORD
de farlige ord
digteren bruger når han
skriver om Putin

Dengang vidste jeg endnu ikke
hvor farlige ordene
blev opfattet af Putins styre
og andre lignende
Kleptokrater.

Jeg vidste heller ikke
at vi fire år senere
igen ville få krig i Europa
og hvordan det ville
præge mine ord.

Ord føles fattige
mod Putins våben
men han er så
bange for ordene.
Jeg vil her citere Pussy Riot
”Hellige Jomfru Maria, Fjern Putin,
Fjern Putin, Fjern Putin”

I kan læse mine ord
om Putin og hans Ugerninger i:

Aktindsigt
punktum.dk
Min Maidan Affære
Der er Helte
Blade fra min KrigsDigtDagbog

og jeg fortsætter
hver dag med et digt
indtil de russiske besættelsestropper
er drevet ud af Ukraine.







Ingen kommentarer: