søndag den 15. september 2024

16.09.2024 MANDAG MORGEN MUSK

16.09.2024 MANDAG MORGEN MUSK

Så meget for
Musks frihed
i morges kunne jeg
ikke komme ind på min
Xtwitter konto
'Din konto er blevet låst
Bestå Arkose udfordring’
og så videre
Der er et mærkat
hæftet på mine opslag
’platformsmanipulation’

Jeg ved det godt
mit lille digt
om den russiske propagandafilm
de sidste dage
er blevet delt og liket
af utrolig mange
mennesker.

Jeg har prøvet det før
når den røde
advarselslampe blinker
og bamler hos
Den Russiske Verdens
tjenester.
De klager så
til Xtwitter censuren.

ORD
De farlige ord
digteren bruger når han
skriver om Rusland

Og det digt der i den
engelske version
pisser Kleptokraticensuren af.


ANASTASIA TROFIMOVA
Dokumentar, nej
din Krigsforbryderhvidvask
er propaganda






Ingen kommentarer: