lørdag den 25. februar 2023

25.02.2023 DAGEN DERPÅ III

25.02.2023 DAGEN DERPÅ III

Dagen derpå
etårsdagen for storangrebet
på Ukraine.
Det er min søns fødselsdag
så flaget er hejst,
mens jeg tænker
på alle de taler
der blev holdt i går,
ældre mænd med mange ord
talte mig næsten i søvn
med al deres viden
yngre stemmer
der tør sige nej til Putin
tegner fremtiden.

Men det der ramte mig mest
da jeg kom hjem
var nye historier om Rockwool.
Hvordan de forsøgte
at stoppe
den ukrainske ambassadørs
medvirken i en demo
mod Rockwool.

Hvordan
Rockwool
sletter deres elektroniske
spor af
’Rockwool i russisk militær’
Der var engang
danske sabotører
sprængte værnemagervirksomheder.
I har vel ikke engang
dårlig samvittighed
på direktionsgangen hos Rockwool
bare I tjener
penge…

Og hvem h……
er kronprinsens presserådgiver,
et er han optræder
med Rockwool,
men han bærer også
et Sankt Georgsfarvet
sort orange slips
til Ukraine Mindegudstjeneste!









Ingen kommentarer: