mandag den 13. februar 2023

14.02.2023 BLÅ GULE HJERTER

 14.02.2023 BLÅ GULE HJERTER


KYIV KÆRLIGHED
Valentinsdagens
hjerte er gult og blåt, min
Maidan affære

KYIV LOVE
Valentine's Day
the heart is yellow and blue
my Maidan affair

КИЇВСЬКА ЛЮБОВ
День Валентина
Серце жовто-блакитне, мій
майданівський роман


Det er 9 år siden
jeg skrev det her
Johannes, Sveta og Astrid oversatte
Signe tegnede.
I dag skriver jeg blåt og gult.

Mit hjerte er næsten
lige så meget blåt og gult
som det er rødt og hvidt.
Jeg kan tilføje
vores fælles Europa flag
er også blåt
med gule stjerner.

Jeg går ikke meget op
i den amerikanske Valentines dag
men jeg har hjertet
fyldt med alle de modige
der har ofret sig
og lige nu ofrer sig
for at få en
ukrainsk stjerne
på EU Flaget.

Væk fra
Zwastikaerne med hadets
sort orange farver.

KYIV KÆRLIGHED
Valentinsdagens
hjerte er blåt og gult, min
Maidan affære

Alle heltene får mange flere ord
i min
Blade fra min KrigsDigtDagbog







Tak til Johannes Wamber Andersen, Svitlana Zimnja, Astrid Bjerregaard, Signe Bjerregaard

Ingen kommentarer: