lørdag den 17. juni 2023

18.06.2023 FEJLMELDING FRA JOURNALIST

18.06.2023 FEJLMELDING FRA JOURNALIST

Jeg hørte lige
Benjamin Kürstein på TV2
sige
’det halvandet år krigen
har varet’
Dovne journalister der ikke har
sat sig ind i
at Ruslands angreb
startede i 2014
og det kostede
fra 2014 til storangrebet
fjortentusinde Ukrainere livet.

Jeg ved godt I fik Peter Viggo Jakobsen
til at sige
op til storangrebet
at Putin ikke ville angribe.
De angreb den 24. februar 2022
og de angreb i 2014 med de små grønne mænd
og russiske specialstyrker I Donbas.
Mon Benjamin Kürstein ikke har hørt om
MH17
når jeg skriver om doven dansk dækning
vil jeg ikke beskyldes for at have en
”hysterisk-religiøs opførsel der
er farlig for fri debat”

beviser for russiske krigsforbrydelser
er ikke en synsning
der er beviser for
hvem der angreb
et naboland
for at udslette landet
og landets kultur
det er hverken hysterisk eller religiøst
at støtte Ukraines kamp for at overleve,
slet ikke for mig.




 




Ingen kommentarer: