torsdag den 5. januar 2023

06.01.2023 JULEVÅBEN...

 06.01.2023 JULEVÅBEN...

Putins kirketjener Kirill
bad om våbenhvile
og Putin spiller rollen som fredens mand
for naive redaktioner i vores del af verden

mens
russiske raketter
Ayatollah droner
terroriserede uskyldige ukrainere
både den 24.12
og den 31.12


I 2019 skrev jeg
З Різдвом Христовим
Merry Christmas
Glædelig Jul


Julevåbenhvile.
Russiske hybrid styrker angreb Ukraine 5
gange i går.
1
russiske hybrid soldat dræbt
og 1 såret (ifølge efterretningskilder)

Tak til jer der har fulgt mig og min julekalender
KRIG IKKE KRISE I UKRAINE
Jeg ønsker at freden kommer til Ukraine.
Jeg ønsker at vores journalister vil begynde at skrive om krigen.
Om de modige ukrainere
der i skyttegravene forsvarer Ukraine
mod Putins ønske om at bestemme over Ukraine,
de kæmper også for mig.
Julekalenderen slutter her,
men jeg vil fortsætte med at bruge mine ord
for et demokratisk Ukraine som en del af Europa.

Dejlig er jorden
og det havde i dag været muligt
at fejre en ukrainsk jul i fred
hvis
vi alle havde støttet Ukraine
dengang i 2014
da Putin sendte sine
små grønne mænd
til Krim
og Donbas









Ingen kommentarer: