lørdag den 24. december 2022

24.12.2022 GLÆDELIG JUL OGSÅ I SKYTTEGRAVENE

24.12.2022 GLÆDELIG JUL OGSÅ I SKYTTEGRAVENE

I dag er det
10 måneder siden
Putins Zwastika tropper satte
storangrebet ind
Her hos os fejrer vi
juleaften i dag
og giver gaver.
Den største julegave
jeg har fået i år
er at have være med
som en ven af Ukraine
da Zelenskyj
trådte i karakter
”Jeg har ikke brug for
et fly ud af Kyiv
jeg har brug for ammunition...

Jeres penge
er ikke velgørenhed,
det er investering,
forsvar
for global sikkerhed.
Ukraine holder stand
og vil aldrig overgive sig.
Ukraine kæmper for Ukraine
og for resten af Europa
som Putin ønsker at erobre.
Kampen vil afgøre hvilken verden
vi
vores børn
og vores børnebørn
skal leve i
Slava Ukraini
Heroyam Slava.”

Ukrainerne
fejrer også jul i år
med små spinkle lys
mange steder uden el
men de ved godt,
hvis de taber krigen
er der ikke mere Ukraine.
Hvis Putin stopper krigen
og trækker Ztropperne ud
så er der ikke mere krig.

Sidste år skrev jeg i min ’Der er krig i Europa julekalender’

DER ER KRIG I EUROPA
når freden ikke
kan vindes med hjerter, må
vi bruge sværdet


Glædelig jul til alle
ikke mindst
alle jer Ukrainske soldater
der kæmper for Ukraines
og min frihed.







Ingen kommentarer: