søndag den 29. maj 2022

30.05.2022 TAKNEMMELIGHEDSMARCH

 

30.05.2022 TAKNEMMELIGHEDSMARCH

Meget kan siges
om Polen
og meget er sagt
om deres nuværende regering
men I er polakker
og jeg vil hellere være nabo til
Polen
end til Scholz
som ikke klarer ret meget
andet end tom tale.
Tremillionersekshundredeogfireogfirstusinde
ukrainske flygtninge
er blevet hjulpet

i Polen
Respekt Polen
sagt fra en borger i et land der
lader hjælpen til flygtningene
sande til i udlændingestyrelsen.

Det kan godt være
I har en PIS regering
men tak siger
jeg på vegne af mine
ukrainske venner og
mit arbejde for at hjælpe
Ukraine til ikke
at blive udslettet
af Putin.

I går gik
ukrainerne på gaden i Polen
til taknemmelighedsmarchen i
Warszawa
samtidig ruller 155 mm
haubitser over grænsen til Ukraine
tak Polen
for alt det udstyr der kommer
over grænsen
og kan bruges i kampen
mod den russiske invasion.

Alt det der sker lige nu
må være det
der flytter de gamle minder
hen til mindesmærkerne
hvor I kan lægge blomster
og gå sammen
mod en fælles fjende,
som jeg sætter lys
i vinduerne
den 4. maj.








Ingen kommentarer: