onsdag den 24. april 2024

25.04.2024 KLIMAHANDLEDAG

25.04.2024 KLIMAHANDLEDAG

Der hænger
fem syngende lærkehanner
over mig og hundene
på morgen turen i Fjordmarken.

Jeg tænker ikke på
de utro hunlærker
der parrer sig med andre hanner
mens den foretrukne
synger på Himlen.

Nej jeg tænker på
klimahandledagen
mens jeg ser billeder af
ødelagte byer i Ukraine.
Skove der er udslettet
af russiske granater.
Senest smider de store
glidebomber mod Kharkiv
millionbyen mod øst,
hvor de fleste talte russisk.

Jeg tænker på
sprængningen af Khakhova dæmningen,
der blev en menneskeskabt
økologisk katastrofe.

Hvilken klimahandledag
sætter Putin-russernes
forbrydelser øverst på
dagsordenen.

I Sortehavet
driver delfinerne døde i land.
En hund blev reddet
på drivtømmer fra en landsby
nær Khakhova.

Og alle holder vejret
mens et falsk Flag
bliver hejst over
Zaporizjzja Atomkraftværket

DRÆB IKKE EN SANGFUGL
Putins dræbere
sprængte dæmningen, døden
i Sortehavet










Ingen kommentarer: