mandag den 11. marts 2024

12.03.2024 EFTER OSCAR

12.03.2024 EFTER OSCAR

Tillykke
20 dage i Mariupol!

På dagen hvor I fortjent vandt
hørte jeg nogle folk sige
”vi kan ikke holde ud
at høre mere
om Ukraine og krig!”

Kære danskere
vi kan ikke lukke verden ude,
måske rammer ondskaben
også os inden længe,
hvis russerne ikke bliver stoppet.

Jer der endnu ikke
har set
20 dage i Mariupol
sæt jer foran skærmen
gå væk fra feel good programmerne
og gå ind på
https://www.dr.dk/drtv/program/20-dage-i-mariupol_418966

 Hør lige Mstyslav Chernovs tale
ved Oscar uddelingen

"Jeg er nok den første instruktør
på dette scene, der siger:
Jeg ønsker, jeg aldrig havde lavet denne film.

Jeg ville ønske, jeg kunne have byttet den,
så Rusland aldrig angreb Ukraine,
Rusland aldrig besatte vores byer,
Rusland aldrig dræbte titusinder af mine medukrainere.

Men jeg kan ikke ændre historien.
Jeg kan ikke ændre fortiden.
Men vi kan alle sammen sikre,
at historien bliver rettet,
og at sandheden vil sejre.
Slava Ukraini”







Ingen kommentarer: