lørdag den 6. januar 2024

06.01.2024 DIGTE MOD INVASION

06.01.2024 DIGTE MOD INVASION

I Rusland ville det her digt
give mig
flere års fængsel.

Artyom Kamardin og
har fået 7 år
og Yegor Shtovba
5½ år
for at læste antiinvasions digte på
Triumfalnaya Ploshchad i Moskva.

Engang hed stedet Mayakovsky Ploshchad
og var der dissidentdigtere
læste deres forbudte digte i
1950erne og
1960erne

Jeg læste sidst
mine
antiinvasionsdigte
på Generationernes hus i Aarhus.
Og til bogforum
søndag morgen klokken 10.


Jeg vil blive ved med at
skrive
indtil Putin russernes
Zwastika hær
er jaget ud af Ukraine
og de stopper med at sende
missiler
og Ayatollahdroner
mod ukrainske byer.

Måske vil andre digtere
læse digte på Triumfalnaya Ploshchad,
jeg vil godt læse mine digte sammen med dem
den dag russerne har haft deres
værdighedsrevolution
og ikke mere vil udslette Ukraine.







Ingen kommentarer: