onsdag den 7. september 2022

07.09.2022 RØDE KORS INDSAMLING

 

07.09.2022 RØDE KORS INDSAMLING

Jeg fik en opfordring
om at støtte
og deltage
som Røde Kors indsamler.
Men tak og nej tak.
Jeg støtter rigtig meget Ukraine
det har jeg faktisk gjort siden 2013.

Men jeg vil ikke
støtte jer
når jeres leder Peter Maurer
er på charmetur til Kreml.
Jeg vil ikke støtte jer
når I sidder på sidelinjen
og kigger på de
russiske filtrationslejre.
Det ligner Røde Kors dengang
hvor I besøgte Theresienstadt
og kiggede på Hitlers
’Endlösung’

Nu sidder I igen
på sidelinjen
og kigger på Putins
’Endlösung’ i Ukraine.

Hvordan går det med jeres
hjælp til ukrainske krigsfanger
og undersøgelsen af mordet på AZOV-fangerne?

Nej I får ikke
en krone af mig.
Der er heldigvis andre
som hjælper Ukraine
og ikke hygger sig med Lavrov.








Ingen kommentarer: