onsdag den 17. august 2022

18.08.2022 VISUM II

 

18.08.2022 VISUM II

Når jeg ser
biler kører rundt med
russiske flag i tyske gader
med påmalede Z’er
så mener jeg
de russere skulle være
blevet hjemme
og nydt den russiske verden
med lokum i gården
og ufremkommelige veje.

Når jeg ser russere
her i vesten
overfalde ukrainske flygtninge
så burde
de russere ikke være her.

Hvis I vil lege herrefolk
så gør det hjemme hos jer selv
der kan I gå rundt med
Zwastika
og støtte Putin.

Vi har plads til
de russere
der tør holde
et skilt op som protest
og risikere straf
selv med et blankt stykke
papir,

så længe der er
russiske soldater i Ukraine
skal ingen russere have
turistvisum
til Schengen lande.
Og Ambassadør Barbin
du har misforstået hvad menneskerettigheder er
gå venligst ind i dit arkiv
og hør mit digt læst op
foran din ambassade.
For at lette din vej i jeres kartotek
start ved 23. februar 2002.
Jeg så jer stå med de store linser
inde på ambassaden.








Ingen kommentarer: