lørdag den 6. august 2022

06.08.2022 AMNESTY I RUSSISK PIGTRÅD II

 

06.08.2022 AMNESTY I RUSSISK PIGTRÅD II

Jeg har tændt
mit sidste Amnesty lys.
Jeg er en af dem
Agnès Callamard
kalder mobbere og trolde
fordi jeg ikke godtager
Amnestys brug af
russiske kilder.

Ved du hvad
Agnès Callamard
jeg skrev om
Srebrenica
og hørte bosniakkernes klage
”Hvorfor gjorde I ikke noget?”
Jeg skrev en hel bog
om Putins første
folkemord i Tjetjenien
og har hørt på tjetjenernes ord.
”Hvorfor gjorde I ikke noget?”
Jeg har
brugt megen tid
med syriske flygtninge
som siger
”Hvorfor lader I
Assad og Putin smadre Syrien?”

Putin har siden 14
angrebet Ukraine
og nu siger du
I må ikke forsvare jer
i byerne
det bringer civile i fare
men Agnès Callamard.
Hvem er det der angriber?
Hvem er det der har sendt
Ochur-Suge Mongush til Ukraine
så han kunne kastrere
en ukrainsk mand der forsvarede
ukrainske civile.

Jeg er ingen trold
jeg har faktisk arbejdet som en af jeres frivillige
og blevet trænet i Amnesty arbejde,
men jeg spørger
hvorfor
har I ikke brugt
Ukraines Amnesty
til at indsamle oplysninger
det er dem, der
er de første vidner
ikke jer
på Amnesty kontorerne.

Stor respekt til Oksana Pokalchuk
der nu også har kvittet Amnesty
fordi I ikke ville lytte
til hendes ukrainske stemme.














Ingen kommentarer: