tirsdag den 19. marts 2024

19.03.2024 HVIS KRIGEN KOMMER

19.03.2024 HVIS KRIGEN KOMMER

Det er ikke en
skræmmekampagne.
Krigen er her allerede
den har hærget i Europa
i ti år.
Putin taler om
at genskabe Storrusland.

Hybridkrigen
har for mig
varet siden
jeg første gang
skrev om Putin.
Den russiske vrede
blev ikke mindre af min kontakt
med frie tjetjenere
som kæmper mod Rusland.

Kan du få nyheder
hvis de cutter strømmen
eller bare nettet.
Vi fik en prøve
da vores fibernet gik ned
ved endnu ikke
om det bare var teknisk uheld
eller nogen banditter havde pillet.
Men ingen fjernsyn
ingen computertid,
indtil jeg fik åbnet et hotsdpot.

Tænk lige et hybridangreb
hvis strømmen
går i sort.
Jeg tænker lige nu
på vores venner i Kyiv,
december 22
var de længe uden strøm.
Tænk
hvis en del af København
var uden strøm
i flere uger.

Når Hybridkrigen rammer os.









Ingen kommentarer: