torsdag den 28. september 2023

29.09.2023 DRONER MOD FRED

29.09.2023 DRONER MOD FRED

Stille efterårsmorgen
i Fjordmarken.
Det var så smukt et daggry
her i morges
’Morgenstund havde guld i mund…’

Et par ravne følger os
driller fårehundene
vinterrapsen laver små
spæde rækker
i baggrunden oliemøllens skorsten.

En helikopterlyd nærmer sig
hundene mener det er en stor fugl
og løber gøende rundt.

Jeg har lige rejst mig
fra min skriveplads
hvor jeg skrev med en
af mine ukrainske venner.
Droneangreb på grænsefærgen
ved Orlovka-Isaccea
Rumænien
de russiske krigsforbrydere
smadrede kornlastbilerne.

Tænk hvis det her ikke var
Danmark,
så skulle vi søge dækning for
helikopteren,
vore børn ville være ved fronten,
og vi havde haft
utallige heltebegravelser i
Norup Kirke.

Nu kan mine digte
nøjes med at blive kaldt
’asshole poems’
af en russisk trold.
Og de normale angreb fra
russertroldene som PET
ikke tager alvorligt,
de har jo også så travlt med
at holde øje med FE
for 3B.







Ingen kommentarer: