søndag den 3. september 2023

03.09.2023 RUSSERHAD

03.09.2023 RUSSERHAD

I Tyskland
fortsætter Den Russiske Verden
Putins Zwastika tanker.
En russisk mand
angriber en flok
ukrainske børn,
vil tvinge dem til at tale russisk.
Han smider en ukrainsk
dreng ud over en bro
ned i kanalens vand.

Zwastika hadet
mod alt der er ukrainsk
følger åbenbart med denne slags
expat russere.
Tag hjem
til jeres Putin-Rusland
i stedet for at sprede
had
her hos os.

Og denne russer
er en blandt mange.

Jeg blev nægtet adgang
til Den Russisk Ortodokse kirke
i Wiesbaden
da de så Tryzubben
jeg bærer i en kæde om min hals.

I Finland blev
Markus Mattson
truet med en kniv
af en russer
fordi han bar
et ukrainsk flag.

Jeg ville gerne
at min
tale
mine
ord
kunne gøre en forskel.
Men jeg ved at vi skal vise styrke
stå fast
og bekæmpe det had
russerne er smittet med
i øjeblikket.








Ingen kommentarer: