onsdag den 11. maj 2022

12.05.2022 SÅÅH DANFOSS

 

12.05.2022 SÅÅH DANFOSS

Jeg voksede op
med at kunne se Danfoss
tværs over Helnæs og
Lillebælt,
min far pegede det ud

og sluttede med
Mads Clausen,
sagt med respekt.

Min far lærte mig også
menneskerettigheder
hvad der var rigtigt
og forkert
ballast til mit moralske
kompas.

Danfoss
hvor er jeres moralske kompas
blevet af
når I leverer til den
russiske krigsmaskine?

I vil sikkert sige
at det ikke har været
forbudt
men I kommer fra et grænseland,
og Putin angreb Ukraine
i 2014.

Sååh
hvorfor leverer I
varmevekslere
til korvettet Merkary
og via datterselskabet Ridan
har I vist leveret
varmevekslere
til andre russiske krigsskibe.
Der er jo også
magnetventilerne
på deres pansrede
køretøj Tigr.

Sååh
Danfoss
måske er det jeres kvalitet
i de skibe der sender
missiler mod
ukrainske civile.
Måske skulle I
justere jeres moralske kompas
inden I bliver
medskyldige i krigsforbrydelser.








Ingen kommentarer: