mandag den 7. november 2011

Filadelfia og Iran til Spoken Word



Der var både tekster til Iran og Filadelfia på Den Smagløse.
Til ære for Sundhedsministeren får I Digtet til Sundhedsministeren:

IND MOD EN MUR

Ikke et ord
om epilepsi
fra ministeren
det er også et svært ord
at sige,
men kære sundhedsminister
den er meget
sværere
at leve med.
Kan du ikke forstå det?
Tårer
på min kind
når jeg løber panden
imod
en mur.

Min telefon
ringer
”Undskyld den ikke
er slukket
men jeg har en
datter
som kan falde om
med anfald.”

Og alle de tanker
om fremtiden.

Endnu en mur
foran os
når du lukker
epilepsihospitalet Filadelfia
det ligger også
langt ude på landet
langt væk fra
Sundhedsministeriets spindoktorer

men det var altså
verdens bedste tilbud
til danske
epilepsipatienter

jeg vil så gerne
over
den mur
eller finde en dør
igennem den
til fremtiden
på den anden side,
kære Sundhedsminister.

Ingen kommentarer: