søndag den 4. juli 2021

https://fyens.dk/artikel/tal-ordentligt-messerschmidt

 Mit Indlæg i https://fyens.dk/artikel/tal-ordentligt-messerschmidt 


TAL ORDENTLIGT MESSERSCHMIDT


Jeg har nogle gange kritiseret journalister for halvsjusket arbejde og manglende viden.
Men her fredag den 25.06.2021 må jeg lette på hatten i respekt for TV2Fyn ’s arbejde. I en programserie ’sætter TV 2 Fyn fokus på, hvordan vi taler til hinanden, når vi kan skjule os bag en skærm.’ Aftenes del om at holde eller genskabe en ordentlig tone på de sociale medier var en konfrontation med en anden hattebærer.
Morten Messerschmidt, DF’s nuværende næstformand, har i et facebookopslag kommenteret rektor Henrik Vestergaard Stokholms offentlige kamp for hans elevers ret til en anstændig humanistisk behandling af det danske samfund som ”plank, føleri og medieliderlighed.”
På samme måde som TV2Fyn har konfronteret andre, der ikke vil holde en ordentlig tone forsøgte de at konfrontere Morten Messerschmidt med udtalelserne.
Men Morten Messerschmidt ville ikke tale med Henrik Vestergaard Stokholm, han afviste arrogant og lagde på!


Jeg blander mig selv i debatten, og når jeg bliver kaldt alt muligt nedværdigende, plejer jeg at svare:
”Har din mor ikke lært dig at tale ordentligt?”


Den kan jeg så sende videre til Morten Messerschmidt, og for den sags skyld Socialdemokratiets Udlændinge- og Integrationsordfører Rasmus Stoklund, som for nyligt havde et opslag, hvor han blandede fjernelse af mælkebøtter og ’ukrudt er føget over hegnet’ ind i angreb på fremmede i Danmark. Den samme Stoklund, der mener at enhver muslim er en potentiel terrorist!
Tak til TV2Fyn for at bringe det her aspekt ind i debatten om at tale ordentligt på de sociale medier.
Hvordan skal almindelige borgere forstå den dehumanisering, de bringer videre med deres hadetale, når folkevalgte politikere i vores folketing selv bruger hadetale og disrespekt i deres kommentarer?


Så tal dog pænt og gå efter sagen i stedet for personen.

En anden vinkel, det her skrev jeg efter jeg blev verbalt overfaldet af en gruppe unge bøller en tidlig aften, hvor jeg kom gående i Odense på vej hjem fra et oplæsningsarrangement i forbindelse med H.C. Andersen festivals og de begyndte at råbe ’jødehat’ efter mig.

HADETALE
når vi forstår så
lidt af hinanden tørrer
vi ud til ørken


Ingen kommentarer: