fredag den 30. december 2011

Hjemsendelse af børn

Eventyrets Xland

Der var engang
jeg rejste ud i verden
med Dannebrog
som døråbner

men
det er historie.
I dag har vi
sænket den humane fane
vi havde fået i arv,
bøjet hovedet
så vi kun
kan se vores egen navle
bevogtet af
den inderste svinehund.

Der var engang
selv ministre
havde anstændighed og moral.

I dag smiler de
nyvalgte gemt bag
spinnernes reklamesmil.
I lovede anstændighed
men
giver
hjemsendelse af børn
bort fra det danske hjem
de nu har skabt
langt fra
magtens korridorer.
Fru Statsminister, du
lovede
inden du stjal min stemme.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvorfor skriver du negativt om den nye regering? Mener du at det var bedre inden valget?
Danmark har da fået en ny start og ikke mere så fremmedfjendsk som den blå blok.

Bjarne sagde ...

Kære Anonyme. Jeg er ikke negativ, men selv om jeg gav min stemme til en ny regering, skal jeg forholde mig kritisk hvad de foretager sig. Jeg ser på sagerne, mennesket og ikke på magten. Og min loyalitet ligger hos min samvittighed som menneske.
Og den nye regering har intil videre forsat Danmarks politik med at sende børn ud af landet. Hvis de ville kunne de godt suspendere al udsendelse med det samme;-)